torsdag 22 januari 2009

Plastmatta

För tio år sen hade jag aldrig trott att jag skulle säga att jag gillar trasmattor. När jag flyttade hemifrån kom mamma dragande med två gamla trasmattor. En helt otroligt ful grön och en vit-grå-röd-randig. Jag sa att de var hemska och att jag absolut inte ville ha någon av dem. 3 lägenheter senare så började det bli populärt med plasttrasmattor så då tyckte jag att den vit-grå-röda var rätt ok ändå!, så den fick flytta in i hallen. Lite senare byttes den ut mot en rosa med vita blommor på. Nu är jag rätt förtjust i plastmattorna och skulle kunna tänka mig en rad olika här hemma. Man är ju inte värre än att man kan ändra sig! ;) I inflyttningspresent fick vi av kära vännen en brun som passar valnötsgolvet perfekt. Den ligger nu innanför altandörren.

Inga kommentarer: